Klantverhalen

Moderne digitale werkomgeving.

Stichting BOOR

Starten met de uitgangspunten en wensen.

Eind 2021 is SPEYK in gesprek gekomen met Stichting BOOR. De stichting deelde haar wens voor een gestandaardiseerde digitale werkomgeving (DWO) voor alle medewerkers van het basisonderwijs & speciaal (voortgezet) onderwijs. De aanleiding was de wens om de verbinding tussen mensen en scholen ook online te vergroten. Daarnaast gaf zij ook aan informatie centraal beschikbaar te willen maken en te kunnen delen vanuit één platform.

Samen met SPEYK is zij vanuit deze wensen een traject gestart waarin moderniseren met de kracht van technologie en aandacht voor mensen in de vorm van begeleiding, communicatie en training de boventoon voeren.

Belangrijk detail was dat de eigen identiteit van de school behouden moest blijven. De reden hiervoor is dat zij het (digitale) onderwijs en de ondersteunende taken hieromheen wil innoveren en moderniseren vanuit een solide en gestandaardiseerde basis.

Bepalen van de architectuur & inrichting.

Binnen Stichting BOOR wordt veel waarde gehecht aan de autonomie en zelfstandigheid van scholen. Dit heeft geleid tot een op hoofdlijnen generieke architectuur met een schoolspecifieke inrichting. Elke school werkt met verschillende ICT-leveranciers met elk hun eigen ICT-oplossing, variërend van Google tot en met het hebben van een lokale server.

 

FUNDAMENT VOOR SUCCES: STERK TEAMWERK.

Het beginpunt was het formeren van het DWO projectteam, bestaande uit BOOR- en SPEYK medewerkers. Daar zit volgens ons echt de kracht van het succesvol groeien met technologie en het blijven aansluiten met de mensen van nu. Interne en externe kennis bundelen en samen zorgen voor de positieve impact van vernieuwen met behulp van technologie.

ONDERZOEK NAAR DE BEHOEFTES BINNEN SCHOOL.

Innoveren met technologie komt altijd samen met sterke communicatie en het luisteren naar de wensen van mensen binnen de scholen. Een volgende stap in de voorbereidingsfase is dan ook het interactieve gesprek met de schoolleider waarbij ingegaan wordt op het waarom, het wat en het hoe. Dit is een essentiële stap binnen een succesvol migratieproces.

 

KLAAR VOOR DE TECHNISCHE INRICHTING.

De laatste stap in de voorbereidingsfase is het technisch opzetten en inrichten van de digitale werkomgeving. Het platform dat hiervoor is ingezet is Microsoft365 en is voor iedere school naar de lokale identiteit ingericht met behoud van de afgesproken standaard en richtlijnen vanuit Stichting BOOR.

Een andere stap in de voorbereidingsfase is de kick-off aan het hele schoolteam. Dit is bedoeld om het gehele schoolteam mee te nemen in de komende veranderingen en hun betrokkenheid te vergroten.

 

AAN DE SLAG EN MIGREREN VANUIT DE UITGANGSPUNTEN.

Na deze grondige voorbereiding, vindt de daadwerkelijke migratie per school plaats op een met de school besproken passend moment. De (mobiele) werkplekken (apparaten) zijn hierbij voorzien van het juiste Microsoft Intune profiel, zodat ook deze conform de standaard en centraal gedefinieerde uitgangspunten konden worden ingespoeld met de nodige instellingen en benodigde applicaties.

Smaakt dit naar meer?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de meest recente informatie over Microsoft-updates, ICT-ontwikkelingen, evenementen en het laatste nieuws van SPEYK.

Ja, ik wil mij inschrijven